Egyértelmű a hatalomátvétel az Indexnél, a szerkesztőségi vezetés és több, mint hetven munkatárs már fel is állt

Egyre valószínűbb, hogy újabb olyan lapot veszítünk, ami nem a kormánypropagandát fújta. Amit néhány éve az Origónál láthattunk, szinte egy az egyben megismétlődik az Indexnél. Innen nehéz elképzelni, hogy van még visszaút, aki még nem ment el, az is valószínű, hogy távozik a szerkesztőségtől, sakk-matt. Pénteken kezdeményezte munkaviszonya megszüntetését az Index szerkesztőségének három vezetője, Tóth-Szenesi Attila vezető szerkesztő, illetve Munk Veronika és Haász János főszerkesztő-helyettesek. Távozásukkal egyidejűleg a szerkesztőség több mint hetven munkatársa szintén kezdeményezte a felmondását. Azok, akik a mai napon nem adták be a felmondásukat, (egyelőre) nem azért…

Read More

Most a miskolci önkormányzatról terjeszt hazugságokat a kormánymédia

„A baloldal tehát családi kifizetőhelyként kezeli a borsodi megyeszékhely önkormányzatát” – írta az Origo. Miskolc Megyei Jogú Város vezetése reagált a rágalmakra. A miskolci önkormányzatot vette célba a kormánymédia: „A baloldali vezetésű Miskolci Önkormányzat a Velünk a Város nevű helyi összefogás képviselőinek a közvetlen családtagjait alkalmazza a városházán, de adófizetői pénzből fenntartott álláshoz jutott Varga László MSZP-s országgyűlési képviselő felesége is, aki a Polgármesteri Hivatal Sajtó, Kommunikációs és Városmarketing Osztályának a vezetője lett. A baloldal tehát családi kifizetőhelyként kezeli a borsodi megyeszékhely önkormányzatát, miközben durva megszorításokat vezetnek be” – írta néhány napja az…

Read More

Megszoktuk – újabb sajtópert veszített el két kormányzati médium, megint valótlanságot állított a Fidesz két szócsöve

Mindig vicces visszagondolni arra, ahogy a Fidesz-kormány reagált az “álhírterjesztőkre”, miközben a kormányzati kézivezérlés alatt álló médiumok rendre sorra elveszítik a sajtópereket, mivel amiket állítanak ellenzéki, vagy nekik simán nem tetsző emberekről, azok nettó hazugságok. Egy újabbra derült most fény. A kormánypárti médiumokat többek között helyreigazításra kötelezték. Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság elsőfokon bűnösnek mondta ki Kovács Andrást, az Origo munkatársát nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás vétségében – közölte Czeglédy Csaba a közösségi oldalán. Az ügyvéd által kezdeményezett magánvádas eljárás után a bíróság büntetésként megrovásban részesítette az újságírót, akinek 46 ezer forintot…

Read More

Jogerősen elítélték az Origót, különösen védett személyes adattal éltek vissza – ezt nem tehették volna a túlóratörvény tüntetőivel

A kormánypárti lakájmédia egyik legfontosabb láncszeme az Origo, amely igen gyakran piszkos eszközöket is bevet Orbánék segítésére. Másfél évvel ezelőtt egy decemberi, a túlóratörvény elleni tüntetésen megszégyenítő szándékkal közzétettek egy sor személyes adatot a résztvevőkről, amit nem tehettek volna meg. Így is olcsón megúszták. Jogerősen elmarasztalták az Origót, amiért titkos összeesküvés résztvevőinek állította be azokat a civil aktivistákat, akik 2018 decemberében részt vettek a túlóratörvény elleni tüntetések előkészítésében. A KESMA-hoz tartozó kormánypárti hírportál a témában írott cikkében egy megbeszélés jelenléti ívét is közzétette, és az egyik aktivista szakszervezeti tagságát is…

Read More

Az Origo hivatalos postacíme nem is létezik, elérehetetlenek az újságírók is

Facebook-oldalán Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő tette közzé, hogy mennyire lehetetlen számonkérni a propaganda-média felelőseit a rendszeres rágalmazásokért. Hadházy évek óta rendszeres célpontja a Fidesz-média lejáratókampányainak. Legutóbb Hadházy levélben helyreigazítást kért az Origotól, mert azt írták, hogy el akarta ütni a Vadhajtások munkatársát, B. Zsoltot. Csakhogy a küldeményt egyszerűen nem vették át, a Posta szerint ugyanis az Origo oldalán megadott postacím nem is létezik. A politikus egy bírói dokumentumot is bemutatatott: hiába akarja rágalmazás miatt büntetőperben felelősségre vonni az őt “gyilkosnak” nevező újságírókat, az érintett “szerkesztőségek”, így az Origo, a 888.hu és…

Read More

Másodfokon is nyert a momentumos Donáth Anna az Origo ellen

2019. augusztus 12-én, az EP-választások után nem sokkal jelent meg egy cikk az Origón, amelyben egy ismeretlen fiatal lány azt állította, hogy Donáth Anna megerőszakolta a Sziget Fesztivál után. Donáthék augusztus 29-én helyreigazítási kérelmet küldtek a portálnak, ennek azonban az Origo nem tett eleget, ezért Donáth perelt, és győzött elsőfokon, most pedig másodfokon is, közölte a párt EP-képviselője a Facebookon: Az Origónak címlapra kell tennie, hogy hazudott rólam. Az ügyben eljárt újságírók egyik lapnál sem a munkájukat végezték. Az eredeti szerző az ítélet szerint „története valóságtartalmának semmilyen módon nem járt utána”. Mindez pedig nem elsősorban azért…

Read More

Hazudott az Origo a bíróságon, nem hittek neki

Bírósági pert bukott a Fidesz szócsöveként működő origo.hu hírportál, miután azt állította, hogy a Momentum egyik alapító tagja, Cseh Katalin hamisított számlákat állított ki a párt részére. Az ügy azért került bíróságra, mert a párt hiába szólította fel a hírportált, hogy tegyen ki helyreigazítást a hír kapcsán, ennek az origósok nem tettek eleget. A tárgyalást elbukták, hiszen nem tudták bizonyítani, hogy igazat állítottak a Momentumról, ráadásul még a nevetséges próbálkozásuk sem jött össze: azzal indokolták a helyreigazítás elmulasztását, hogy Cseh Katalin a levelet nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott…

Read More

Az Origo egy kómában lévő magyar nőt használt fel a migránsozós cikkéhez

Az Origo-cikke egy olyan állítólagos franciaországi esetről szólt, amikor egy állítólag migráns férfi megpróbálta megerőszakolni a szomszédját, aki korábban a barátnője volt. A kómában fekvő magyar nő a fényképen kendőt visel, egy műtét miatt ugyanis hiányzik egy darab a koponyacsontjából, ezért az édesanyja kendővel fedte el a fejét a fotózáshoz. Az anya hiába próbálta felvenni a kapcsolatot az Origóval az ügyben, ezért a nyilvánossághoz fordult. Miután a 444 beszámolt arról, hogy az asszony ügyvédet keres, a kormányközeli pert indított a 444 ellen, helyreigazítást követelve. A pernek nem volt sok értelme,…

Read More

Milliós sérelemdíjért perel Nagy Blanka, miután az Origót is legyőzte

A Lokál után az Origo is jogerősen elbukta a sajtópert Nagy Blanka ellen, akit azzal próbáltak lejáratni, hogy bukásra áll és alig jár iskolába. A diáklány ügyvédje szerint a dupla pernyertesség után következő lépésként sérelemdíjat kérnek a karaktergyilkossággal próbálkozó lapoktól, mivel több kormányközeli lap megint szinkronban indított támadást, ez összességében milliós összeg is lehet. Ahogy megírtuk, a Lokal.hu már egy múlt hónapban jogerősen pert vesztett, mert hiába fellebbeztek, a Fővárosi Ítélőtábla másodfokon is Nagy Blankának adott igazat a diáklány által kezdeményezett sajtóperben. Most ugyanerre a sorsa jutott az Origo is,…

Read More

Egy író be akart menni az Origo szerkesztőségébe, hogy megkérdezze, miért írtak róla lejárató cikket, rendőrökkel vezettették el

Kassai Zsigmond író, a József Attila Kör Irodalmi Egyesület korábbi titkára péntek délelőtt megpróbált bemenni az Origo szerkesztőségébe, hogy megkérdezze, miért ír róla lejárató cikkeket a fideszes lap anélkül, hogy előtte bármiről megkérdeznék, tudta meg a 24.hu. Kassai Bordács Bálintot, a lap kevés olyan újságírójának egyikét kereste, aki néha aláírja a cikkeit. Bordács arról ismert még, hogy a Fidelitastól igazolták, és korábban balhé volt abból, hogy megverték az ifjúsági szervezet disznóvágásán. Hiába kereste viszont őt Kassai, nem jutott be a szerkesztőségbe, ehelyett a biztonsági őr rendőröket hívott, akik elvezették. Felhívtuk Kassait, hogy megkérdezzük, miért…

Read More