Akit az újra fideszes szócsővé váló HírTV-től kirúgtak – kitálal a volt hírszerkesztő a kormánypárti módszerekről

Új dokumentumfilm egy volt HírTV-sről, aki 10 év után inkább pályaelhagyó lett, miután kirúgták a csatorna újrafideszesítésekor. Az egykori riporter és hírszerkesztő betekintést enged, hogyan is zajlott annak idején a sakktábla teljes lesöprése, amint a Fidesz újra átvette a hatalmat. Gyakorlatilag totálisan meg volt kötve a kezük. Tóth Olivér Márk, a hvg.hu munkatársa Kényszerpálya címmel forgatott dokumentumfilmet, amelynek középpontjában Istenes Zsolt újságíró áll, akit elbocsátottak a HírTV-től, miután a Fidesz érdekeit képviselő médiabirodalom, a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) bekebelezte a csatornát, majd összeolvasztotta az Echo TV-vel. Istenes Zsolt a 2015-ös G-nap után, a Hír Televízió épp kormányfüggetlenné váló időszakában igazolt a HírTV-hez, amikor Simicska Lajos volt a…

Read More

Győrfi Pál most a gyerekeket veszi rá a rendrakásra

Néhány napja kering az interneten egy kép arról, hogy Győrfi Pál csináljon már az otthonmaradásra felszólító videóihoz hasonló felvételt, de a gyerekeknek címezve, akiket felszólít a leckeírásra, a szófogadásra és hasonlókra. Győrfi Pál hallgatott az idők szavára, de legalábbis eljutott hozzá a kép, ugyanis vasárnap megszületett ez a csoda.

Read More

Burjánzanak az álhírek a koronavírus nyomában

A nagy hatású negatív események nyomán általában megfigyelhető, hogy elburjánzanak a dezinformációk és összeesküvés-elméletek, különösen, ha új és részben ismeretlen jelenségről van szó – írja az Átlátszó.hu, amely egy részletes cikket és egy elemzést készített arról, a koronavírus terjedése hogyan hat a médiára és az emberekre. Ahogy a félelmek egyre inkább eluralják a világ közvéleményét, úgy válnak egyre hatékonyabbá és veszélyesebbé a témával kapcsolatos álinformációs kampányok is, amelyeknek egyetlen célja van: kattintásvadászat minden áron. Az ilyen oldalaknak nem célja a tájékoztatás, ezért minél nagyobbat mondanak annak érdekében, hogy az emberek…

Read More

150 milliárd mehet újabb kormánypárti propagandára

Hatalmas összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH): 50 milliárd forintos keretmegállapodást írt alá úgy, hogy a szerződés kétszer megújítható, azaz a tényleges keret nettó 150 milliárd forint – írja a G7.hu. A cikk szerint, bár a szerződést karácsony előtt négy nappal írták alá, csak nemrég töltötte fel az NKOH a közbeszerzési rendszerbe. Ez a keretszerződés már a negyedik ilyen jellegű megállapodása a hivatalnak, és messze a legnagyobb értékű. Az összeg azért meglepő, mert az NKOH-t azzal a céllal hozták létre, hogy a korábbi 40 milliárdos kommunikációs költést 25 milliárd forintra lefaragják.…

Read More

Mészáros Lőrinc köréhez került a Rádió 1 és a Best FM

Tulajdonost váltott a korábban Andy Vajna kormánybiztos érdekeltségében lévő Rádió 1 és a Best FM – értesült a Media1. A Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft. Andy Vajna egykori vagyonkezelő cégétől, az AV Investmentstől szerezte meg a mányi Schmidt Zoltán, aki korábban a Mészáros Lőrinc gyerekei építőipari vállalkozásának, a Fejér-B.Á.L. Zrt.-nek volt ügyvezetője. A Best FM 99.5 rádiót működtető Best Radio tulajdonosa Halmi Tamás lett, aki szintén bizalmi ember. Ő a Mészáros&Mészáros Kft.-nek ügyvezetőjeként szerepelt korábban, illetve az Opus Nyrt.-nél is viselt tisztséget.

Read More

Ezek a leginkább megtévesztő hazai álhíroldalak

Megtévesztő híroldalakat listázó cikkekkel már többször is jelentkezett az urbanlegends.hu. Ezeken a listákon – a gyanús oldalak url-jeinek összegyűjtésén túl – azt is bemutatta: mire számíthatnak, milyen tartalmakkal találkozhatnak az adott szájtokra tévedők. Most itt a 2020-as összesítés. Akinek fontos, hogy ne butaságok olvasásával töltse a netre szánt idejét, tanulmányozza át alaposan a cikket! Mit ne várj ettől a listától? – Továbbra sem ad teljes képet az álhíreket közlő oldalakról. Először is a folyamatosan mutálódó álhíres oldalak világában lehetetlen minden olyan oldalt összegyűjteni, ahol nagy számban jelennek meg kamuhírek. Másodszor a…

Read More

Médiaháborút indított az MTVA, szó nélkül bontja a helyi tévék szerződéseit

Felmondólevelet kapott az MTVA-tól több olyan nagyváros helyi televíziója, ahol az őszi önkormányzati választásokat követően vezetőváltás történt – írja a Népszava. A lap azután kérdezett körbe a helyi tévéknél, hogy a szolnoki tévével az MTVA indoklás nélkül szerződést bontott, így bosszulva meg, hogy a fideszes polgármester irányította, de ellenzéki többségű önkormányzat leváltotta a helyi tévé vezetőjét. A fideszes polgármester közbenjárására úgy tűnik, még nincs minden veszve, és az MTVA újratárgyalja a szerződést, így korántsem biztos, hogy a helyi tévé elveszíti azt az évi 20 millió forintos bevételét, amit eddig az együttműködés…

Read More

2019 szava lett a “klímasztrájk”

Százszor annyit használták a szót 2019-ben, mint a korábbi években. A klímasztrájkot választotta az év szavának idén a Collins szótár, amely szerint ezt a kifejezést százszor többször használták 2019-ben, mint a korábbi években. A glasgow-i székhelyű kiadó a honlapokat, újságokat és folyóiratokat, valamint a közösségi médiát pásztázva választja ki az év szavát, azt vizsgálva, hogy mely angol kifejezések használata ugrott meg az adott évben a legnagyobb mértékben. A szótár definíciója szerint a klímasztrájk „olyan tüntetés, amelynek résztvevői nem mennek iskolába vagy munkába, hogy cselekvésre szólítsanak fel a klímaváltozás ellen”. A…

Read More

„Szocialista vircsaftról” mesél a Bors

Azonnali fizetésemelések, korlátlan felhatalmazások a képviselő-testület megkerülésére, a végén még Botka László is menekülőre fogta a dolgot, és lelécelt az MSZP-ből – így számol be az ismertebb bulvárlapok egyike a választások utáni ellenzéki fejleményekről. A kormány, illetve a Fidesz médiabirodalmába jóideje becsatolt hetilap, illetve annak internetes felülete az Átlátszó weboldalra hivatkozva fejtegeti: az MSZP-s Horváth Csaba, aki az ellenzék közös jelöltjeként, a szavazatok 50,33 százalékával zuglói polgármester lett, az új képviselő-testület hétfői alakuló ülésére benyújtott előterjesztése nyomban kiverte a biztosítékot. Egyből azzal kezdené, hogy szinte bármiben egyedül dönthessen, ha a…

Read More

A Minap újság színeváltozásai

A Miskolci Napló című újságot még jóval a 2010-es legutóbbi önkormányzati éra kezdete előtt hozta létre a városi helyhatóság.Bizonyára akkor is voltak városlakók, akik esetleges politikai szimpátiáik fényében úgy érezték: az aktuális hatalom képviselői túlreprezentáltak a hetilap hasábjain. Az erről folyó viták azonban az utóbbi évekre megszűnhettek: a jelen évtized második felében már senkinek sem lehetett kétséges, hogy a Minap, illetve a minap.hu a fideszes városvezetés szócsöve, illetve kiszolgálója. Tízezrek szembesültek vele péntekenként-szombatonként, hogy a nyomtatvány színvilága egyre „narancssárgább”, a cikkek témája jóformán másból sem áll, mint a Kriza-adminisztráció méltatásából,…

Read More