Hazánkban uniós pénzeket öntenek a kormánymédiába

Az egyik legfontosabb európai szervezet vizsgálatai megmutatták, hogy Magyarországon az Európai Unió támogatásait folyamatosan a kormánypárti média finanszírozására fordítják és arra, hogy EU-ellenes üzeneteket közvetítsenek. Nem kis ellentmondás, ráadásul ezeknek a pénzeknek nagyon nem itt lenne a helyük. A frissen megjelent EU Media Pluralism Monitor (MPM2020) figyelmeztetett erre a káros jelenségre. Az Európai Újságíró Szövetség (EFJ) és a Media Freedom Rapid Response (MFRR) felhívja az EU vezetőit, hogy tegyenek lépéseket a média sokszínűségének helyreállítására Magyarországon. Az MPM Magyarországról szóló jelentése emlékeztet: 2014-ig az uniós pénzek kezelője, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség…

Read More

Az Index-üggyel foglalkozik a nemzetközi sajtó is

Az Indexnél történtek és a pénteki budapesti demonstráció híre a nemzetközi sajtót is bejárták. “Fellázadt a magyar website” -ezt a címet adta az Indexről szóló cikkének a Deutsche Welle. A német oldal részletesen leírja a magyar portál szerkesztőségénél történteket és azok előzményeit. Ahogy a cikk írója fogalmaz, “2010 óta, mióta a Fidesz van kormányon, a sajtót egyre jobban és jobban állami kontroll alá vonják – a regionális sajtó kormányközeli vállalkozók tulajdonában van, a nyíltan jobboldali közmédia pedig az MTVA médiaholdingban összpontosul”. Az ugyancsak német Zeit magazin online kiadása amellett, hogy beszámol a többezres…

Read More

“Miért álltunk fel” címmel részletezte az Index egyik újságírtója a történteket

Fábián két okot jelöl meg bejegyzésében. Az egyik Dull Szabolcs menesztése volt: azt írja, nem tűrhették, hogy elküldjék a főszerkesztőjüket, aki hónapokon át tartotta értük a hátát, és megakadályozta, hogy a szerkesztőséget szétbontsák és legyengítsék. Ebben a kérdésben a tulajdonost képviselő Bodolai László nem volt hajlandó engedni, ezért voltak kénytelenek lépni. Fábián felteszi a kérdést, mi lett volna, ha megpróbálnak maradni és “védeni a várat”. “Azokkal az emberekkel kellett volna egyezkedni, akik nyilvánvalóvá tették, hogy velük egyfajta út járható: ha bekussolunk és majd mindig olyan keretek között írunk újságot, amit…

Read More

Negyven újságíró és szerkesztő tervezgeti felmondását az Indexnél a főszerkesztő kirúgása után

Már több mint 40 olyan, az Index.hu stábjában dolgozó újságíró és szerkesztő van, aki úgy tervezi, hogy beadja a felmondását a lapnál – írja információi alapján a Media1. A lap úgy tudja, a szám még nem végleges, változhat, de ez a mostani nagyjából 100 fős gárda nagyjából 40 százalékát jelentené. Az érintettek azért szeretnének távozni, mivel nem értenek egyet azzal, hogy az Index Zrt. elnöke szerdán kirúgta a lap főszerkesztőjét, Dull Szabolcsot. Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese a Media1 július 6-i műsorában már két hete hangot adott annak a véleményének, hogy ha…

Read More

Azt ígérték az Index főszerkesztőjének: „kap egy méltányos összeget, ha hallgat” – videó

A szerda délutáni szerkesztőségi állománygyűlés után részletek derültek ki az Index főszerkesztőjének szerdai menesztéséről, és a 444 megszerzett egy felvételt is Dull Szabolcs utolsó állománygyűléséről. Dull Szabolccsal, a lap főszerkesztőjével Bodolai László, a tulajdonos Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumának elnöke – ügyvédje jelenlétében – szerda délelőtt közölte, hogy távoznia kell a lap éléről. Találkozójukra egy szerkesztőségen kívüli helyszínen került sor. Ide Bodolai „pénzügyi kérdések” megvitatására hívta Dullt. Bodolai, akinek hivatalos magyarázatát a döntés mögött itt lehet elolvasni, Dullnak azzal indokolta a lépést, hogy a szerkesztőség függetlenségét jelző barométer átállítása, továbbá a szerkesztőség által kiadott elmúlt néhány…

Read More

Mészáros Lőrinc feleségének a tévéjére készül egy sorozat, amire az EMMI eddig már 20 milliót költött

A kormány gyártat műsort Mészáros Beatrix tévéjére, az Emberi Erőforrások Minisztériuma eddig 20 milló forintért szerződött egy olyan sorozat elkészítésére, amit a Life TV vetít – írja a hvg.hu a tárca által most nyilvánosságra hozott szerződéslista alapján.  Az Emmi 2020. májusában 9,6 millió forintért szerződött A mi kis családunk című dokureality filmsorozat elkészítésére. Az epizódok a minisztérium YouTube-csatornáján is elérhetőek, az első rész az előtt került fel oda, hogy a minisztérium szerződése hatályba lépett. A csatornát Mészáros Beatrix cége 2019-ben szerezte meg a fideszes médiaalapítványból, a vállalat rögtön 1,2 milliárdos bevételt csinált, igaz, ebből 900…

Read More

Múlt héten nevezték ki, de máris lemondott az Index vezérigazgatója

Miután megismerte a cég pénzügyi helyzetét, úgy érezte, túl nagy feladat számára egy ekkora szervezetre változtatások végrehajtása. Vezérigazgató nélkül működik tovább június 30-tól az Index.hu Zrt., miután lemondott kedden a múlt szerdán kinevezett vezérigazgató, Ződi Zsolt. Az Index szerkesztősége ugyanakkor értesült a hírről, amikor Bodolai László, az Index.hu Zrt.-t tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány (MFA) kuratóriumi elnöke közleményt küldött a sajtó többi képviselőjének is.  A Bodolai László által küldött közlemény a következő, változtatás nélkül közöljük: “Vezérigazgatói tisztségemről lemondok, de továbbra is hű olvasója maradok az Indexnek, melynek független tartalmait napi szinten…

Read More

Lemondott az Index vezérigazgatója

Benyújtotta lemondását Pusztay András, az Index Zrt. vezérigazgatója – írja a kreatív.hu. Bodolai László, az Indexet tulajdonló alapítvány kuratóriumi elnöke azt írta a kreatív.hu-nak küldött közleményében, hogy „Ezúton is szeretném megköszönni Pusztay András eddigi munkáját. Vezérigazgatói tisztségéről való lemondását elfogadtam, és felkértem egy régi jogász barátomat, Ződi Zsoltot, akinek személye számomra garancia arra, hogy az Index továbbra is az ország legolvasottabb online híroldalaként független és hiteles tudjon maradni, hisz nincs másik.” Pusztay maga döntött a távozás mellett, és ez annyira nem is meglepő, hiszen az Index hétfői állománygyűlésén már elmondta, olyan igazgatósági határozat…

Read More

Belső háború kezdődik a kormánymédiában?

Egy furcsa mozzanat zajlott le a Fidesz médiahatalmán belül a közelmúltban. A Hír tv-n látható Informátor című műsor stábja egy olyan csatornához igazolt, amely még el sem indult, és egyelőre azt sem lehet tudni, hogy az új adó milyen formában jön létre – írta az Index. Ez azért is meglepő, mert a súlyos káderhiányban szenvedő kormányközeli médiában alig akadnak erős karakterű, megjegyezhető arcok, az Informátor pedig vitán felül Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)-médiumok egyik legismertebb tévéműsora. Normális médiapiaci helyzetben még semmi meglepő nem lenne abban, ha egy műsor stábja…

Read More

Váratlanul, percek alatt leváltotta a fideszes médiaholding az Észak-Magyarország főszerkesztőjét

Valami nagyon nem tetszett a fideszeseknek Uri Mariann munkásságában, aki egyébként már másfél évtizede szolgálta az Inform Mediát. Pénteken minden előzmény nélkül a holding vezetője Miskolcra látogatott és közölte az eddigi főszerkesztővel, hogy ki van rúgva. Utódja perceken belül meg is érkezett. Uri Mariann a 2000-es évek eleje óta dolgozott a Mediaworks által bekebelezett Inform Mediánál. Amikor ma a Mediaworks tartalomfejlesztési igazgatója közölte vele, hogy leváltják, már meg is érkezett az utódja az Észak szerkesztőségébe. A mai napon ellátogatott Miskolcra Pauska Zsolt, a fideszes médiaholding, a Közép-európai Sajtó- és Média lapítványhoz (KESMA) tartozó Mediaworks tartalomfejlesztési igazgatója,…

Read More