Alig pár órája volt jelölt Bíró László, máris össztűz alá vette a kormányzati lakájmédia

Bíró Lászlóról azonnal elővettek egy támadási felületnek tökéletes, jóval korábbi kijelentést, amit valóban nem volt helyes akkoriban sem kimondani. Az összellenzéki jelölt azonban a Facebookon magyarázatot és útmutatást adott. Bíró László bejegyzését változtatás nélkül közöljük. “Az elkövetett hibánál csak egy nagyobb vétek van: nem beismerni azt Keresztény, istenfélő emberként elismerem, hogy hibát követtem el, amikor a közösségi médiában lefolytatott viták hevében évekkel ezelőtt vállalhatatlan kijelentéseket tettem. A bűnömért bocsánatot kérek mindazoktól, akiket megbántottam. Keresztény, istenfélő emberként ugyanakkor hiszek a megbocsátás és a változás erejében. Tudom, hogy korábbi kijelentéseimmel nehéz helyzetbe…

Read More

Hazánkban uniós pénzeket öntenek a kormánymédiába

Az egyik legfontosabb európai szervezet vizsgálatai megmutatták, hogy Magyarországon az Európai Unió támogatásait folyamatosan a kormánypárti média finanszírozására fordítják és arra, hogy EU-ellenes üzeneteket közvetítsenek. Nem kis ellentmondás, ráadásul ezeknek a pénzeknek nagyon nem itt lenne a helyük. A frissen megjelent EU Media Pluralism Monitor (MPM2020) figyelmeztetett erre a káros jelenségre. Az Európai Újságíró Szövetség (EFJ) és a Media Freedom Rapid Response (MFRR) felhívja az EU vezetőit, hogy tegyenek lépéseket a média sokszínűségének helyreállítására Magyarországon. Az MPM Magyarországról szóló jelentése emlékeztet: 2014-ig az uniós pénzek kezelője, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség…

Read More

Kimagyarázásból csillagos ötös – a kormánysajtó szerint Gyurcsány Ferencé lett az Index

A kormányzati szócsövek remekül félremagyarázzák az Indexnél történt, egyébként elég nyilvánvaló eseményeket a külső beavatkozást. A NER-média szerint is zajlott ilyen, méghozzá Gyurcsány avatkozott be, ő szerezte meg az Indexet, a Fidesznek a világon semmi köze ehhez, csak egy baloldali belháború. Így látjuk mi is? A kormányoldali média értelmezése szerint nem a Fidesz foglalta el a lapot, ami sokkal lényegesebb, az a történetben meghúzódó Gyurcsány-szál. A pénteki tüntetésben pedig a legfontosabb kiemelendő dolog az volt, hogy a tüntetők nem tartották egymástól a kellő távolságot. Az Index-szel kapcsolatban a fideszes média…

Read More

Három fontos kormánypárti médium is pert vesztett – de vajon lesz bármilyen következménye a bizonyított hazugságoknak?

Amióta a Fidesz-kormány teljes pályás letámadást indított az ellenzéki hangot megütő, de legalábbis számukra nem szimpatikus emberek ellen, azóta tudjuk, hogy az Origo, a 888 és a Figyelő nem éppen az igazmondásukról híresek. A sokadik esetben bizonyosodik be, hogy nettó hazugságot hoztak le, mégsem történik semmi különös. A Fővárosi Törvényszék elsőfokú ítéletében megállapította, hogy a figyelo.hu kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január elején megjelent „Kinek dolgozik Krekó Péter?” című cikkében valótlanul állította a felperesről, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt – írja…

Read More

Külső befolyás az Indexnél, a szerkesztőség attól tart, a Népszabadság sorsára juthat

Szép sorban szűntek meg, vagy alakultak át az ellenzéki hangot megütni merészelő lapok és portálok az elmúlt tíz évben. A független Origo a hatalomátvétel után a Fidesz egyik legkeményebb szócsövévé vált, miközben a Népszabadság ellehetetlenül, majd meg is szűnt. Most a mértékadó Index került veszélybe. A portál segélykiáltását most változtatás nélkül közöljük: Nincs még két éve, hogy létrehoztunk egy barométert, amelyen bárki ellenőrizheti, szabadon dolgozik-e az Index. A szerkesztőség ekkor egyhangúlag kinyilvánította, hogy két alapvető dolog nélkül nem létezik az Index: ragaszkodunk a tartalmi függetlenséghez és a szerkesztőség érinthetetlenségéhez. Szerettük volna, ha…

Read More

Belső háború kezdődik a kormánymédiában?

Egy furcsa mozzanat zajlott le a Fidesz médiahatalmán belül a közelmúltban. A Hír tv-n látható Informátor című műsor stábja egy olyan csatornához igazolt, amely még el sem indult, és egyelőre azt sem lehet tudni, hogy az új adó milyen formában jön létre – írta az Index. Ez azért is meglepő, mert a súlyos káderhiányban szenvedő kormányközeli médiában alig akadnak erős karakterű, megjegyezhető arcok, az Informátor pedig vitán felül Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)-médiumok egyik legismertebb tévéműsora. Normális médiapiaci helyzetben még semmi meglepő nem lenne abban, ha egy műsor stábja…

Read More

Több, mint ötszázmillió forintnyi veszteséggel szűnt meg a Ripost kiadója

Több mint 583 milliós vesztesége volt 2019-ben a Ripost Média Kft-nek, ráadásul ezt mindössze kilenc hónap alatt szedte össze, szeptember 30-án ugyanis átalakulással megszűnt a cég. A tavalyi beszámolójuk szerint 735 millió forint volt az értékesítés nettó árbevétele, plusz „támogatás, jóváírás” címszó alatt szerepel még egy 160 milliós tétel is a bevételeknél. Nem ez volt az első veszteséges év a társaságnál, a 2018-as üzleti évet is mínusszal zárták. Bár az újság kiadója átalakulással megszűnt, a lap nem tűnt el. A kormányhoz hű sajtó ugyanis egy nagyon furcsa átalakuláson ment át az elmúlt időszakban,…

Read More

Jövőre is majdnem 24 milliárdot fog költeni propagandára a kormány

Válság ide vagy oda, a tervek szerint egy dolog biztosan nem fog változni jövőre sem: a kék plakátokat ugyanúgy nézhetjük nagy tömegben az utcán, ahogy már évek óta mindig. A ma nyilvánosságra került költségvetés-tervezetből legalábbis az derül ki, hogy Rogán Antal minisztériumának ebbéli költségeit egy forinttal sem vágták meg: míg a 2020-as költségvetésben 23,91 milliárd forintot különítettek el propagandára (költségvetési nyelven a kormányzati kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatokra), addig jövőre is pontosan ugyanennyi pénzt, 23,91 milliárd forintot irányoztak elő. 2016-ban például 2 milliárd forinttal, 2017-ben több mint 10 milliárd forinttal,…

Read More

Zuhan a fideszes újságok olvasottsága, egy borsodi lap is érintett

Több helyen is több mint tízezer olvasó fordult el a propagandát harsogó lapoktól. Nem muzsikálnak jól a kormánypárti propagandatermékek, egész pontosan közülük azok, amelyeket mernek auditálni – ismerteti a számokat a Magyar Hang. A legutóbbi választások, vagyis 2018 áprilisa óta a Mediaworks tizenhét megyei napilapja (a portfólió része még a Nógrád Megyei Hírlap és a Dunaújvárosi Hírlap is, de azokat nem mérik) összesen több mint 76 ezer olvasót veszített el. A legtöbbet, tíz-tíz ezret Győr-Moson-Sopron megyében (Kisalföld) és Szabolcs-Szatmár-Beregben (Kelet-Magyarország) csökkentek az eladások, de meghaladta a kilenc ezret az Észak-Magyarország napilap…

Read More

A Fidesz levélben kérte ki magának a nácizást, aztán fotót hamisított a kormánymédia

„Igazságtalanul nácinak nevezni valakit szégyenletes dolog azokra a milliókra nézve is – többek közt zsidókra – akik elszenvedték a náci terrort. Ez támadás az áldozatok emléke és élő leszármazottaik ellen. Cinikus és erkölcsileg elfogadhatatlan dolog” – olvasható a Fidesz nyílt levelében, melyet Donald Tusknak, az Európai Néppárt elnökének címeztek. A levélben arra panaszkodnak, hogy Tusk egy interjúban „gyakorlatilag nácinak nevezte a magyar miniszterelnököt”. (Tusk egész pontosan azt mondta, hogy „Carl Schmitt nagyon büszke lenne Orbán Viktorra”. Schmitt ultrakonzervatív jogtudós, 1934-től a náci párt tagja volt, a hitleri diktatúra egyik jogi…

Read More