Ujhelyi bíróságon támadja a TV2 részrehajló politikai tudósításait

Tavaly szeptember 12-én, miután az Európai Parlament kétharmados többséggel fogadta el a magyar jogállam problémáival foglalkozó Sargentini-jelentést, a TV2 Híradója több mint 10 perces blokkban foglalkozott a témával. 

Ebben idézték

  • Orbán Viktor miniszterelnököt,
  • Vejkey Imre KDNP-s frakcióvezető-helyettest,
  • Deák Dániel politológust, a Figyelő akkori főmunkatársát,
  • Szánthó Miklóst, a kormánypárti Alapjogokért Központ vezetőjét,
  • Szájer József fideszes EP képviselőt,
  • Deutsch Tamás fideszes EP képviselőt,
  • Gál Kinga fideszes EP képviselőt,
  • Kocsis Máté fideszes frakcióvezetőt,
  • Szijjártó Péter külügyminisztert,
  • az Orbán Viktor miniszterelnököt éltető internetes kommentelőket,
  • és Lánczi Tamást, a Figyelő akkori főszerkesztőjét.

Viszont arra ezek mellett már nem jutott idő, hogy a jelentést megszavazó magyar ellenzéki képviselők álláspontját ismertessék, azon túl, hogy bemondták:

„a magyar ellenzéki képviselők közül is többen Magyarország ellen szavaztak”,

majd név szerint felsorolták a jelentést megszavazó magyar politikusokat.

Az adás miatt Ujhelyi István szocialista EP képviselő fordult a Médiahatósághoz, mondván, hogy az adás sértette a televízió kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó kötelezettségét.

Ujhelyi bírósághoz fordult a Médiahatóság döntése ellen, és nyert. Kimondták, hogy

a Tényekben kizárólag a kormánypárt véleménye és az ezt alátámasztó szakértők nyilatkozatai jelentek meg, míg az ellenzéki politikusok véleménye nem kapott teret.

Új eljárásra kötelezték a Médiahatóságot. A bíróság szerint azt kellett újravizsgálni, hogy időben megérkezett-e a TV2-höz Ujhelyi közleménye a témában. Amennyiben igen, de ennek ellenére nem számoltak be róla, akkor el kell marasztalni a csatornát.

A Médiahatóságnál arra jutottak, hogy mivel szeptember 14-én, 16-án és szeptember 17-én, tehát kettő, három illetve öt nappal a problémás adás után más hírműsorokban ismertették az MSZP álláspontját, így a szeptember 12-i adás nem kifogásolható.

Ujhelyi újra bíróságon támadta meg az NMHH határozatát, ennek a pernek volt ma délelőtt az első tárgyalása, ítélet pedig pénteken várható.

444.hu

Hozzászólás

Related posts

Leave a Comment